Instagram – czym jest, każdy wie, żeby nie powiedzieć: widzi. Jeden z najpopularniejszych kanałów social media, niepozorna aplikacja, która w krótkim czasie stała się genialnym narzędziem komunikacji.

Poniżej znajdziesz kilka prostych, ale niezwykle ważnych wskazówek, które pomogą Ci zrobić dobre zdjęcie na Instagrama, a tym samym przyciągną uwagę osób zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Spraw, żeby potencjalny klient patrząc na Twoje zdjęcia, pomyślał: ,,Tak, chcę to mieć!”. Do dzieła!

1. Najpierw POMYSŁ, potem zdjęcia

Wyznacz strategię i ją realizuj. W robieniu zdjęć trzymaj się jednego stylu, od początku do końca. Postaraj się, żeby był on spójny z Twoją stroną internetową lub Twoim sklepem, dzięki temu wykreujesz określony wizerunek i trafisz do konkretnej grupy odbiorców, która się z nim utożsamia. Będą oni chętniej udostępniać zdjęcia z Twoim produktem lub zrobione w miejscu, w którym prowadzisz działalność, a to z kolei stanowi dla Ciebie dodatkową reklamę. Widzisz, jak wiele zależy od pomysłu?


2. SPRZĘT

Żyjemy w czasach, kiedy kwestia tego, czym robimy zdjęcia, schodzi na drugi plan. W 2017 roku po raz pierwszy w historii do sprzedaży trafiły dwa magazyny, których zdjęcie okładkowe było robione telefonem! Przełomu dokonał magazyn ,,Billboard’’, a niewiele później, w maju, fotograf Georges Antoni użył Iphone’a 7 Plus do realizacji sesji dla australijskiego ,,Elle’’. A nie jest to pewnie ostatni taki przypadek w tym roku – do jego końca zostało jeszcze przecież trochę czasu… ;) Reasumując: jeśli potrafisz prawidłowo ustawić parametry w aparacie fotograficznym – rób nim zdjęcia, ale jeśli nie… wystarczy telefon z dobrym aparatem.

3. CO NA ZDJĘCIU?

Staraj się robić zdjęcie z odpowiedniego poziomu, czyli nie ustawiaj się ani zbyt wysoko, ani zbyt nisko. Znajdź linię (np. krawędź budynku, horyzontu, ściany, drzwi, stołu) i uchwyć ją tak, by znalazła się w pozycji jak najbardziej równoległej względem krawędzi zdjęcia. Drobne odchylenia poprawisz później w programie do obróbki zdjęć.

Instagramowy trend to zdjęcie „z lotu ptaka’’, czyli #flatlay:

A. Skup się na jednej rzeczy, która znajdzie się pośrodku kadru, a reszta niech będzie tylko dodatkiem rozmieszczonym wokół niej. Nazwijmy to „uporządkowanym bałaganem”.

B. Poukładaj wszystko równo, w kwadracie lub prostokącie. Stań na podwyższeniu (np. na krześle), tak żeby uchwycić wszystko z góry. To recepta na zdjęcie idealne – poruszysz nim szczególnie minimalistów, których obecnie nie brakuje.


4. Dobre ŚWIATŁO to podstawa!

Rób zdjęcia w świetle dziennym i baw się cieniami! Tworzą niesamowity efekt.

5. Nie ucinaj tego, co nie powinno być ucięte – czyli zadbaj o KADR

Zdjęcia na Instagramie tworzą kafelki. Oznacza to, że na Twoim feedzie widnieją one jako kwadraty. Warto wcześniej zwrócić uwagę na to, w którym miejscu zdjęcie zostanie przycięte przez aplikację i zrobić je, mając to na uwadze.

6. FILTRY

Często pomagają w ,,ujednoliceniu’’ zdjęcia, tzn. podkreślają to, co lepsze i niwelują drobne błędy, które popełniliśmy przy doborze światła. Im mniej filtrów stosujesz, tym lepiej. Ogranicz się do 1-2 filtrów i na nich bazuj. Podobna kolorystyka wpłynie na spójność Twojego profilu. Osobiście polecamy szczególnie dwie aplikacje: ,,VSCO Cam’’ i ,,Rookie Cam’’.


Ufff, zastosowałeś się do rad i udało Ci się stworzyć zdjęcie, którym z dumą możesz pochwalić się na Instagramie? Przed Tobą kolejne zadanie. Nie zapomnij, że realizujesz początkowo opracowany pomysł. Spójna treść to podstawa sukcesu! Od teraz udostępniając zdjęcie, myśl nie tylko o nim jednym, ale również o kolejnych dziewięciu, które dodasz i o ostatnich dziewięciu, które dodałeś. Tym sposobem potencjalny klient nie będzie mógł oderwać wzroku od tworzonego przez Ciebie feedu, a skoro nie przestanie patrzeć, nie przestanie też kupować :)