Zastanawiasz się, jak usprawnić i poprawić swoje działania reklamowe na Facebooku? Zacznij od podstaw, czyli od zachowania porządku w Ads Managerze!

W trzech punktach podsumowujemy dla Was dobre nawyki dotyczące nazewnictwa kampanii w panelu reklamowym Facebooka:

1. Czytelne nazwy kampanii i zestawów reklamowych na Facebooku


W pierwszej kolejności dla Ciebie, w drugiej dla osoby obcej, która zajrzałaby na konto reklamowe. Przejmując się byciem zrozumiałym dla innych, zrozumiecie sami siebie za pół roku.

2. Tworzenie tagów i skrótów


Kiedy na Facebooku nie było jeszcze celu „zasięg”, tagowaliśmy zoptymalizowane w ten sposób zestawy reklam trzema literami „DUR” (daily unique reach). Przyjęły się u nas również „LA” lub „LaL” na podobne grupy odbiorców, często dopisujemy szerokość grupy odbiorców, np. „45 tys.” i inne określenia, które łatwo pozwolą rozpoznać kluczowe kryteria targetowania.

To bardzo ważne, ponieważ interfejs panelu reklamowego jest wciąż nieintuicyjny i naprawdę szkoda czasu na przeklikiwanie się przez dane, które notabene ładują się dość długo nawet na szybkim łączu. Jeden rzut oka powinien wyłaniać najważniejsze dla Was dane.

3. Wprowadzanie kategorii w nazwach kampanii reklamowych


Nazywając kampanię przy pomocy okresów rozliczeniowych (Q1, Q2) lub konkretnych produktów, możesz później łatwo dotrzeć do odpowiednich kampanii, zestawów reklam i samych reklam, wykorzystując filtry dostępne w lewym górnym rogu Menadżera reklam. Wpisujemy np. „kurtki” albo „biegacze” i wyświetlą Ci się wszystkie działania prowadzone w związku z promocją danego produktu lub do danej grupy docelowej.