Wyobraź sobie pewną sytuację

Dochodzi 15:00. Jeszcze tylko godzinka w biurze, a potem torba na ramię i biegniesz na obiad ze znajomymi. Z rozmyślań o tym, co zamówisz w knajpie, wyrywa Cię dźwięk maila wpadającego właśnie do Twojej skrzynki odbiorczej. 

To klient. Przysłał tekst, który zleca Ci nanieść na wcześniej przygotowaną grafikę, mającą docelowo pojawić się na FB.

Zerkasz na ten tekst. Potem na przygotowaną wcześniej grafikę. Jeszcze raz na tekst i znowu na grafikę. Profilaktycznie zaczynasz przeglądać serwis z ofertami pracy, bo czujesz, że po tym, co za chwilę powiesz klientowi przez telefon, być może będziesz potrzebować nowego zajęcia.

Spokojnie! Weź głęboki oddech. Przeczytaj nasz dzisiejszy #tigertip, a może uda Ci się przekonać zleceniodawcę, że istnieją ciekawsze rozwiązania.

Facebook a tekst na grafice

To prawda, że od niedawna Facebook nie blokuje już reklam zawierających grafiki z dużą ilością tekstu. W neewsfeedzie pojawia się więcej sponsorowanych treści, które wyglądają jak przybite gwoździami do desktopu plakaty, zdarte wcześniej ze słupa ogłoszeniowego.

Dla wielu osób, które nie miały wcześniej do czynienia z kanałem promocji, jakim jest Facebook, publikowanie materiałów wizualnych wyglądających identycznie, jak reklamy widywane w gazetach 10 lat temu, może być czymś naturalnym. Dla nas, jako ludzi zajmujących się zawodowo prowadzeniem profili biznesowych, to pewnego rodzaju bolączka, która niekorzystnie wpływa na odbiór i zasięg treści, jak i koszt reklamy. 

Sprawdzone rozwiązania

Co zrobić, gdy klient prosi nas o dodanie ogromnych ilości tekstu na grafice lub przesyła nam „zatekstowanego” gotowca? Najprościej będzie zasugerować, że istnieją rozwiązania lepsze, które generują finalnie lepszy rezultat:

  • Zawarcie wszystkich kluczowych informacji w treści posta, podczas gdy na samej grafice zostanie np. tylko nazwa i data wydarzenia.
  • Grafika, która jest miniaturą linku, skutecznie przekierowując na stronę www, gdzie znajdują się wszystkie szczegółowe informacje.
  • Utworzenie wydarzenia, którego opis będzie miejscem lokowania tekstu, o którego umieszczenie jesteśmy proszeni na grafice.
  • Opublikowanie informacyjnej notatki FB, do której przeczytania zachęcimy krótkim i zwięzłym tekstem treści posta.