W lipcu ubiegłego roku Facebook uniemożliwił globalnie edycję linków udostępnianych z poziomu fanpage’a. Oczywiście zrobił to w ramach walki z fake newsami, które zalewały portal. By stworzyć fake newsa, wystarczyło wstawić na fanpage wybrany link (np. prowadzący do dużego portalu informacyjnego), a następnie zmienić metadane linku, czyli tytuł, opis i grafikę, aby w ten sposób skutecznie manipulować przekazem, wprowadzając odbiorców w błąd. Niestety, zmiana dotknęła wszystkich, a więc również tych, którzy praktykowali edycję linków w dobrej wierze.

Czy istnieją sposoby na obejście obostrzeń i zmianę wyglądu linkposta?

Tak, pod warunkiem, że przygotujemy go sami, poza samą stroną na Facebooku. Z pomocą jak zwykle przychodzi nam Menedżer reklam. Aby stworzyć tradycyjny format linkpostu kierującego odbiorców do wybranej strony internetowej i dobrać do niego dowolną grafikę czy dodać własny nagłówek, należy utworzyć kampanię reklamową, której celem marketingowym jest „Ruch”. Kampanię? Czy to oznacza, że teraz za modyfikowane mogą być tylko posty płatne? Spokojnie! Wprawdzie trzeba stworzyć kampanię, ale przecież można wyłączyć ją od razu po opublikowaniu posta w Power Editorze, unikając jakichkolwiek kosztów.

Jak utworzyć linkpost w menedżerze reklam?

Nie warto się więc przejmować się ustawieniami zestawu reklam, które zazwyczaj spędzają marketerom sen z powiek – możemy od razu przejść do sekcji „Format”. Następnie na etapie „Reklama” (wszystkie etapy tworzenia kampanii są rozrysowane w lewym rogu menedżera reklam) wybieramy opcję „Pojedynczy obraz” w ustawieniach wyglądu reklamy. Dalej zjeżdżamy do sekcji „Media” i wprowadzamy obraz, który chcemy w naszej reklamie wykorzystać. Następnie w sekcji „Linki” wprowadzamy adres URL witryny internetowej, do której chcemy kierować użytkowników. Jesteśmy już prawie na mecie. Niżej czekają na nas okienka z treścią posta, która wyświetli się nad grafiką. Kolejno:

  • nagłówek posta, 
  • przycisk CTA, gdzie do wyboru mamy kilka standardowych wezwań do działania, jak „Więcej informacji”,
  •  opis linku w aktualnościach, czyli tekst widoczny pod nagłówkiem posta.


Wypełniając każde z nich, sprawdzajcie wygląd linkposta po prawej stronie ekranu. To temat na osobny artykuł, ale warto pamiętać, żeby zawsze przykuwał on uwagę odbiorcy. To kluczowe! :)

Po utworzeniu linkposta należy zatwierdzić kampanię. Następnie w lewym górnym rogu rozwijamy menu menadżera reklam i wybieramy „Posty strony". Odnajdujemy nasz post, zaznaczamy go, rozwijamy menu „Działania” i publikujemy. Gotowe!


Post jest już opublikowany. Teraz wystarczy wrócić do menedżera reklam i po prostu wyłączyć kampanię.

Kolejne rozwiązanie – weryfikacja domen w menedżerze firmy

Obecnie Facebook wprowadził też kolejną opcję zarządzania linkpostami kierującymi do domeny. Mowa o jej weryfikacji w Business Managerze. By skorzystać z tego rozwiązania, które już za moment stanie się koniecznością, trzeba spełnić kilka warunków. O co chodzi i jak to zrobić? Odsyłam do tigertipa Kasi Mazurkiewicz: http://bit.ly/weryfikacja-domen-tigertip.

Dowiedz się więcej – szkolenia Social Tigers