Jak reklamuje się konkurencja na FB.

Za każdym razem, kiedy wyświetla nam się wpis sponsorowany, w jego prawym górnym rogu możemy wybrać opcję „dlaczego to widzę”?

Pokaże nam ona podstawowe informacje na temat targetowania reklamy, którą właśnie zobaczyliśmy.

Regularne klikanie w reklamy, a właściwie w ich opcje, pozwoliło nam na wysnucie następujących wniosków:

  • 95% reklam targetowana jest na podstawie szerokich zainteresowań, które są przypadkowe i powodują utratę realnej kontroli nad tym, komu się wyświetlamy (skuteczna reklama na Facebooku nie może opierać się na przypadku);
  • bardzo wąska grupa reklamodawców korzysta z narzędzi takich jak remarketing, niestandardowe i podobne grupy odbiorców - zatem niewiele osób korzysta z najbardziej wartościowych możliwości reklamy na Facebooku.

Być może jednak będziecie pozytywnie zaskoczeni pomysłowością Waszej konkurencji i tym, na czym opiera się ich kampania reklamowa. Pozostaje tylko regularnie sprawdzać wszystkie reklamy na Facebooku, które Wam się pojawiają.

O lepszym poznawaniu swojej branży na Facebooku i targetowaniu konkurencji piszemy też w pierwszym rozdziale naszego bezpłatnego e-booka Księga Adsów. Możesz go pobrać, klikając TUTAJ.