Istnieją poważne niedomówienia jeśli chodzi o zakres obowiązków agencji reklamowych. Z wieloma można żyć i stopniowo prostować, ale jeden błąd wymaga szczególnej uwagi:

Żadna agencja nie zbuduje za Ciebie rentownego biznesu od A do Z.

Dlaczego?

Gdyby chciała to robić, założyłaby ten biznes sama i zarobiła na tym wielokrotnie więcej :)

Jako agencja wspieramy rozwój przedsiębiorstwa przez optymalne wykorzystanie narzędzi social media, public relations i kilku pokrewnych.

Nie rozumiemy za to sytuacji - i takich zleceń nie podejmujemy - gdzie okazuje się, że w ramach usługi prowadzenia kanałów social media ktoś uznaje, że odpowiadamy za rentowność jego biznesu, która zależy od setek innych czynników. Zazwyczaj są one mocno zaniedbane.

Generujesz dziesiątki zapytań za nieduże pieniądze, a nie da się dopiąć sprzedaży?

Może problem leży po stronie przedsiębiorstwa? To może być niekulturalna osoba na recepcji, konieczność zwracania się z każdym zapytaniem do tłumacza z angielskiego, co opóźnia czas reakcji o tydzień, a może Twoja strona internetowa jest skrajnie nieintuicyjna i pomimo naszych sugestii nic się w tej sprawie nie zmieniło?

My sami budujemy nasz biznes ciężką pracą, outsourcując rzeczy, na których się nie znamy. Za doradztwo podatkowe i księgowość odpowiada u nas doskonały Konto Lex i nie przyszło by nam do głowy, żeby przerzucać temu zespołowi inne zadania.

Skoro rozumiemy to w przypadku księgowości, czemu tak trudno zrozumieć to w przypadku usługi „prowadzenie kanałów social media” czy „public relations”? ;)

Także na dziś proste przesłanie: 

Agencyjne fee nie obejmuje CEO na wynajem, który zreformuje gruntownie cały Twój biznes. Takie rzeczy są po prostu droższe :)