Skończyliśmy krótki, ale bardzo intensywny okres szkoleń, prelekcji i spotkań ze studentami. Wciąż jednak niejasna jest pewna kwestia związana z prowadzeniem fanpage.

Jak często publikować na Facebooku?

Wskazywaliśmy kiedyś zasadę, „publikuj wtedy, kiedy masz coś do powiedzenia”, ale dla mniej doświadczonej osoby to wciąż abstrakcja.

Wśród naszych klientów publikujemy od jednego posta na 2 tyg. aż po 3 posty dziennie. Zależy to głównie od dwóch czynników:

  • ile firma ma do powiedzenia;
  • ile chcą o tym słuchać ludzie.

Oprócz wymienionej ilości postów, mamy też często działające dłużej wpisy o charakterze dark postów, które docierają do obcych ludzi albo do tych, które spełniają bardzo specyficzne kryteria.

To może być remarketing oglądanego produktu, lub kreacja na polubienia strony, na której umieścimy info o zniżce da targetowanej grupy docelowej.

Jaka częstotliwość jest najbardziej optymalna?

Im mniej interesująca i emocjonalnie angażująca jest firma, tym bardziej unikalibyśmy częstego postowania. Wiele osób stosuje odmienne rozwiązania, ale mówimy tu o naszej filozofii uszanowania czasu odbiorcy i docierania do niego w dobrze przemyślany sposób, nigdy w sposób, który jest byle jaki.

Niski zasięg wpisów i niskie aktywności mogą wskaźnikami, które mówią o tym, że postujesz zbyt często. Pisanie „na siłę” również przebija z niepotrzebnych, nadprogramowych wpisów.

Jak więc widzicie, nie ma na to matematycznego wzoru, zachęcamy za to do uelastyczniania tej liczby. Nic tak nie zabija kreatywności, skuteczności i przyjemności z pracy, jak twardo określone „x wpisów tygodniowo przez okrągły rok”.