Co zrobić, żeby kampanie reklamowe na Facebooku sprzedawały?

Franciszek Georgiew pisze o tym więcej w artykule, który pojawi się w najbliższym numerze Nowa Sprzedaż! Fragment tekstu poniżej!

Dokładniejszych informacji możecie poszukać też w naszym darmowym e-booku.

Jakie są najważniejsze elementy płatnych kampanii reklamowych na Facebooku przynoszących efekt?

  1. Zachowaj balans między wąskim a szerokim targetowaniem. Zbyt szerokie dotrze do przypadkowych ludzi. Zbyt wąskie nie pozostawi Facebookowi pola do optymalizacji i znacznie podniesie koszt reklamy. Jeśli przesadzisz ze szczegółowością kryteriów, prawdopodobnie przepłacisz za reklamę.
  2. Wykorzystaj niestandardowe grupy odbiorców. Każdy użytkownik FB może trafić do danej kategorii reklamowej przypadkiem. Do bazy maili obecnych klientów, osób odwiedzających stronę czy aktywnych na naszym Facebooku już nie - żeby wpaść do nich, musiał wykonać konkretną akcję. To często ludzie na kolejnym etapie lejka sprzedażowego i doskonały target dla reklam.
  3. Połącz cel reklamowy z odpowiednim typem wpisu. Twórz wpis pod kątem bardzo konkretnego celu, który ma spełnić. Jedne rodzaje wpisów i typy aukcji kierują lepiej na stronę, inne świetnie angażują na Facebooku. Dlatego zastanów się, czy dla wybranego wpisu domyślną akcją jest ta, o którą naprawdę Ci chodzi.

Jak przetestować potencjał zaplanowanej reklamy?

Na sam koniec polecę jeden test warty więcej niż tysiąc szkoleń. Pokaż swoją reklamę trojgu znajomych i spytaj ich, czy w jej wyniku zostawiliby Ci swój kontakt, przeszli na stronę internetową lub zrobili cokolwiek innego, co reklama ta miałaby wywołać.

Jeśli odpowiedź będzie negatywna, wróć do pracy nad samą kreacją reklamową, nim w ogóle pomyślisz o wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi. Być może jest ona niezrozumiała, nietrafna, nie budzi zainteresowania lub zaufania. Najtrafniej targetowana reklama nie da rady pokonać czynnika ludzkiego, który wciąż jest największym wyzwaniem, z którym zetkniecie się przy pracy w marketingu.